Lezárult a régió legszínesebb és leghosszabb idei nyári fesztiválja a Margitszigeten és a Városmajorban.
Véget ért a három hónapon át öt helyszínen, összesen 120 produkcióval és programmal zajló nyári színházi évad, az öt nemzetközi társulatot, négy nagybemutatót, valamint a legkiválóbb hazai és nemzetközi sztárokat felvonultató idei Budapesti Nyári Fesztivál. Az idén is választékos és színvonalas szezon nagyszabású opera-, operett- és musical bemutatóit, látványos tánc- és színházi előadásait, klasszikus-, könnyűzenei- és crossover koncertjeit és változatos kiegészítő eseményeit - a gyerekelőadásokat, kiállításokat és sétákat - idén már mintegy 120 ezer néző élvezhette Budapest két patinás nyári színházában, a Margitszigeti- és a Városmajori Szabadtéri Színpadon, az interaktív meseszínpadon, a Szent Margit romoknál és a margitszigeti műemlék Víztoronyban. A szigeti nyár, amely az idén is páratlan programkínálattal fogadta a főváros közönségét és az idelátogatókat Fenyő Miklós Csókkoktél koncertjével, a városmajori pedig a közönségkedvenc Így szerettek ők irodalmi koncertszínház-előadással és Caramel Akusztik koncertjével búcsúzott látogatóitól.
Programgazdagság és minőség tekintetében a fesztivált szervező Szabad Tér Színház most is igyekezett túltenni az előző évadok eredményein, és ez újra sikerült is. Bán Teodóra, a színház és a fesztivál ügyvezetője elmondta, hogy „A világklasszis sztárfellépőknek és a nagyon sokféle, eklektikusnak látszó, valójában érzékenyen átgondolt, de tudatosan felépített, minden korosztályt megszólító kínálatnak köszönhetően a Budapesti Nyári Fesztivál hazai közönsége mellett, évről évre egyre több külföldi látogatót vonz a Margitszigeti Szabadtéri Színpad programja, amellyel egész nyáron élénk turizmust generál a főváros számára. A fesztivál hosszát, volumenét, minőségét, műfaji sokszínűségét tekintve is egyedülálló módon szervesül Budapest és Európa kulturális kínálatába.”
A Margitsziget patinás színpadán idén is világsztárok sokaságát, a legkiválóbb hazai és külföldi operaénekesek, zeneművészek fellépését ünnepelte a közönség. José Cura, Cristina Pasaroiu, Rálik Szilvia, Carlo Ventre, Komlósi Ildikó, Pasztircsák Polina, Miklósa Erika, Marcelo Álvarez, Vittorio Grigolo, és a neves hegedűvirtuózok Nigel Kennedy, valamint Nicola Benedetti a San Francisco-i Ifjúsági Zenekar kíséretében igazán emlékezetes élményt varázsoltak az attraktív nyári színházi környezetbe. A Nemzeti Filharmonikusok immár hagyományos koncertjén Goldmark Falusi lakodalmát és Muszorgszkij örökzöldjét az Egy kiállítás képeit, Hamar Zsolt vezényletével élvezhették a nézők, amelyet a kiváló képzőművész, Cakó Ferenc homokanimációi tettek felejthetetlenné. A nagyszabású operák sorát Giacomo Puccini utolsó és talán legcsodálatosabb műve, a Turandot nyitotta meg, a nyár derekán pedig Mascagni és Leoncavallo párban járó egyfelvonásos ikeroperái a Parasztbecsület és a Bajazzók került színre a Magyar Állami Operaház Zenekara, Énekkara és Gyermekkara közreműködésével, Kocsár Balázs vezényletével. Idén is folytatódott a népszerű Operagála világsztárokat felvonultató sorozata is Vittorio Grigolóval és az operairodalom legszebb áriáival, a sztár vendége, Sáfár Orsolya operaénekes volt. A nagyoperett műfaját idén Kálmán Imre operettje a Csárdáskirálynő nagyszabású, a Budapesti Operettszínházzal közös bemutatója képviselte Vidnyánszky Attila rendezésében, Bozsik Yvette koreográfiájával, Pfeffer Gyula karmester közreműködésével. Az előadást ősztől a Budapesti Operettszínházban lesz látható.
A táncművészet képviseletében valódi nemzetközi nagyágyúk érkeztek az idén: itt volt a Novoszibirszki Állami Akadémiai Opera és Balettszínház sztártáncosaival és a klasszikus balett alapdarabjával, a Giselle-el, valamint a Compagine Hervé Koubi a mediterráneum népeiről szóló nagyszabású és szívmelengető tánctablójával, a Barbár éjszakákkal, majd két augusztusi estén a hagyományos és klasszikus táncokat ötvöző Grúz Nemzeti Balett, a Sukhishvili társulat a csak rá jellemző egyedülálló látványvilágú, hihetetlenül bravúros produkciójával.
A könnyűzenei szcénát idén a népszerű nemzetközi bulizenekar, a Pink Martini és a magyar zenei élet olyan meghatározó zenekarai, és előadói képviselték, mint a Margaret Island zenekar, az Anna and the Barbies a Heuréka Pop Orchestrával, az elektronikus zene éllovasa, a Zságer Balázs vezette Žagar formáció pedig első alkalommal erős vizuális látvány kiegészítéssel adtak koncertet margitszigeti színpadon. A sort a Budapest Bár és Fenyő Miklós „CSÓKKOKTÉL” című fergeteges koncertjei zárták.
2018-ban a Városmajorban láthatta először a magyar közönség a nagysikerű Broadway-musical, a Bonnie & Clyde hazai ősbemutatóját Harangi Mária rendezésében. A gengszterlegendából készült izgalmas látványvilágú musical a múlt év zajos fogadtatása után idén a Margitsziget nagyszínpadán debütált nagy sikerrel. Augusztus 20-i nemzeti ünnepre a Szabad Tér Színház immár hagyományos ünnepi eseménnyel készült, a Tolcsvay-fivérek egy korábbi grandiózus művével, a Magyar Misével és egy, erre az alkalomra született ősbemutatóval Tolcsvay László „Új Magyar Rapszódia”- val. A szerző első szimfonikus művében közreműködött az Operaház Zenekara és Kórusa, az új művet a szerző és Ott Rezső hangszerelte és Kocsár Balázs vezényelte. Az est látványvilágát, erre az alkalomra készített, az ország természeti szépségét, épített örökségét bemutató film gazdagította, Hubay Gergely munkájaként, aki immár hatodik éve jegyzi egyben a Hollywood Csillagai filmzene koncertet is, Bán Teodóra ötlete alapján és rendezésében. A Magyar mise szólistái Miklósa Erika, Janicsák Veca, Gábor Géza, Sándor Péter és Szemenyei János, karmestere pedig Werner Gábor voltak.
A Városmajor sokszínű és bőséges, minden korosztályt és ízlést kielégítő koncertkínálatában idén olyan nevekkel találkozhatott a közönség, mint Freddie, Palya Bea, a Cotton Club Singers, Vastag Csaba, a Náray Erika–Szinetár Dóra–Szalóki Ági trió, Kamarás Iván, a Magashegyi Underground Symphonic, Dés László, a Pál Utcai Fiúk (PUF), Geszti Péter és a Hiperkarma, valamint Vásáry Tamás és Rákász Gergely is nagy sikerű koncertet adott Budán a Városmajori színpadon.
A színházimádók megbízható nyári zarándokhelye, a most is kiválóan teljesítő városmajori színpad műsorán számtalan klasszikus bohózat, vígjáték groteszk és targigroteszk, több zenés darab, és musical mellett - Valahol Európában, My Fair Lady - számtalan klasszikus is szerepelt, az Állami áruházzal pedig egy friss és új propagandaoperett is bemutatásra került. A Városmajori Színház idei kiemelt három estés bemutatója Fejes Endre romantikus drámája a Jó estét nyár, jó estét szerelem volt Hídvégi Nóra új rendezésében, amely izgalmas színpadi eszközökkel tette átélhetővé a történet végzetszerűségét. Augusztus végén pedig immár harmadik alkalommal tért vissza a Nyáry Krisztián féle megunhatatlan Így szerettek ők koncertszínházi előadása.
A Városmajori Színházi Szemlével kezdődő nyári színházi évadban, a nem budapesti teátrumok legjobb idei előadásainak seregszemléjén nyolc előadás vett részt: A tündérlaki lányok, a Tóték, az Állami Áruház, Az üvegcipő, A salemi boszorkányok, az Édes Anna, az Osztrigás Mici és a Black Comedy. A négy tagú és ezúttal csak nőkből álló szakmai zsűri hét kategóriában értékelte a versenyprogram előadásait, három előadást és öt színészt díjaztak. A szemlén kívüli színházi előadások és musicalek színes kínálatát olyan nevek fémjelezték, mint Woody Allen, Dan Gordon, Hunyady Sándor, Verebes István, Parti Nagy Lajos, Dés László, Básti Juli, Szilágyi Tibor, Harsányi Gábor, Koltai Róbert, Mészáros Máté, Fenyő Iván, Kovács Patrícia, Szabó Kimmel Tamás, Törőcsik Franciska, Jaskó Bálint, Györgyi Anna, Kálid Artúr, Benedek Miklós, Szabó Máté, Nyáry Krisztián.
Természetesen gyerekprogramokból sem volt hiány, hiszen a nyárnyitó Vakációváró Fesztivál és családi nap után minden szombat délelőtt gyerekeknek szóló előadások és programok várták a családokat a Városmajorban, vasárnaponként pedig a Margitszigeten. Az évad színes programpalettáján és műfaji sokféleségében minden korosztály megtalálhatta idén is a kedvére való, igényes kikapcsolódást nyújtó produkciókat.
További információ: www.szabadter.hu
www.facebook.com/bnyfesztival/
2019. szeptember 12. – november 17.
A szabadkai Bosch+Bosch Csoport (1969–1976) egyike volt azoknak a művészeti kollektíváknak, amelyek a 60-as években Európa-szerte, de a világ más pontjain is sorra jöttek létre a fiatalok körében. Elsősorban a zenei világban, de más területeken is, mint például a vizuális művészetek tág térközében.
A visszatekintés apropóját az adja, hogy a csoport ötven esztendeje alakult meg, másodikként a hasonló kollektívák közül Jugoszláviában.
A kiállítás közel 500 műtárgy bemutatásával ad átfogó képet a vajdasági neoavantgárd mozgalomról, bepillantást kínálva a 60-as és a 70-es évek hasonló törekvéseibe a Vajdaságban, valamint a megelőző korszak helyi előzményeit is megismerhetik a látogatók.
A retrospekció a zágrábi Avantgárd Múzeum – Marinko Sudac Gyűjtemény jóvoltából és egyéb forrásokból kerül közönség elé, első ízben mutatva be a csoport teljes ívű, kivételesen összetett opusát. A Csernik Attila, Ladik Katalin, Kerekes László, Slavko Matković, Szalma László, Szombathy Bálint és Ante Vukov munkásságának központi elemeit feldolgozó kiállítás a későbbiekben horvátországi, szerbiai és csehországi helyszíneken valósul meg.
A 60-as és a 70-es évek magyar művészeti progressziójának meghatározott sejtjeivel is kapcsolatokat ápoló szabadkai Bosch+Bosch Csoport arculatára jelentős mértékben rányomta bélyegét a határváros kettős kulturális identitásának és nyelvhasználatának a tudata. A kollektíva tolmácsolta a korai magyar avantgárd nemzetközi értékeit a délszláv térség felé, miközben ez utóbbi kortárs törekvéseiről a magyarországi művészeti társadalom felé tudósított. Közvetítő szerepét 1976-ig terjedő fennállásának folyamán mindvégig küldetésként értelmezte.
A magyar főváros közönsége egy nyelvi és műfaji szempontból érdekfeszítően gazdag történeti anyagot ismerhet meg, amelynek elágazásaiban ott találjuk a városi és a természeti környezetben végbevitt művészi beavatkozásokat, a tájművészetet (land art), a szegényes művészetet (arte povera), a projektművészetet (project art), az írott és a grafovizuális költészetet, a szöveges és fogalmi típusú konceptuális művészetet, a vizuális jeltant, a művészi képregényt, a hangköltészetet, a magatartásművészetet (behavioural art), az akcióművészetet, a művészi performanszot, a küldeményművészetet (mail art) és a művészkönyv műfaját.
Kiállító művészek:
BOSCH+BOSCH csoport
CSERNIK Attila, KEREKES László, LADIK Katalin, Slavko MATKOVIĆ, SZALMA László SZOMBATHY Bálint, Ante VUKOV
KÔD Csoport
Slavko BOGDANOVIĆ, Mirko RADOJIČIĆ, Slobodan TIŠMA, Peđa VRANEŠEVIĆ
valamint
ÁCS József, Vladimir KOPICL, PETRIK Pál, Bogdanka POZNANOVIĆ, Verbumprogram
Kurátor: Dorotea FOTIVEC, SZOMBATHY Bálint
Koncepció: Marinko SUDAC
A kiállításhoz kapcsolódóan a Ludwig Múzeum a magyarországi Vajdasági Baráti Egyesülettel közösen „Busszal a múzeumba” címmel egy oktatási projektet is szervez, amelynek keretében több száz vajdasági középiskolás és egyetemista budapesti látogatását teszi lehetővé és szervezi meg. A diákok a program keretében egy egynapos kirándulásra érkeznek Budapestre, ahol a kiállítás megtekintése mellett múzeumpedagógiai workshopon is részt vesznek. A foglalkozások magyar szerb és angol nyelven zajlanak.
A projekt támogatója a Vajdasági Baráti Egyesület és a Copy Depot
A kiállítás a zágrábi Avantgárd Művészeti Kutatóintézet és a Marinko Sudac Collection együttműködésével valósul meg.
Újra életre kelnek a magazinok oldalai!
140 varázslatos enteriőr, nyolc formabontó installáció, hazai és nemzetközi prémiumgyártók, fiatal tervezőcsapatok, rengeteg profi szakember és egy lélegzetelállító kiállítás egyenesen a Milánói Design Hétről. 2019-ben ismét megnyitja kapuit Budapest design Paradicsoma: ha szívesen lapozgatod a lakberendezési magazinok oldalait, ha a designkultúra rabja vagy, esetleg éppen most szeretnéd újjávarázsolni az otthonodat, akkor a szeptember a te hónapod! Merülj el a színek és a formák rendhagyó világában a tavaly nagy sikerrel debütált S/ALON BUDAPEST lakástrend kiállításon. Ne maradj ki az ősz legizgalmasabb eseményéből, szeptember 20-22. között neked is köztünk a helyed!Három napra egy óriási ötletmegosztó bemutatótérré változik a Budapest Aréna a S/ALON BUDAPEST tervezői csapatának jóvoltából. Az immáron másodízben megrendezett lakástrend kiállításon a lakberendezők és belsőépítészek által megtervezett dúsan díszített, kifinomult formavilágú, időnként meghökkentőenteriőrök nyújtanak majd inspirációt a design rajongóinak. Az idei rendezvény legnagyobb durranása garantáltan Marc Ange An Extraordinary World, azaz ’Egy rendkívüli világ’címet viselőkiállítása lesz. Az egykor luxusautók tervezésével foglalkozó francia-olasz művész lélegzetállító bútordarabokat helyez el olyan terekben, melyek egy rég elfeledett, szinte gyermeki álom ködös emlékét idézik vissza. Akiállítás a 2019-es Milánói Design Héten indult hódító útjára, most pedig Budapestre érkezik a varázslatos menedék. A magával ragadó enteriőrben olyan mágikus bútordarabok kapnak helyet, melyek a tervezőgyermekkori félelmeiből, álmaiból és friss élményeiből táplálkoznak.„Marc Ange lenyűgöző kiállításával, amely hidat képez művészet és design között, közelebb szeretnénk hozni a látogatókhoz korunk egyik legizgalmasabb tervezőjének lenyűgöző darabjait. Testközelből csodálhatják meg a látogatók a formabontó tárgyakat, aminek hatása szemléletformáló lehet a jövőbeni választásaikat illetően. Szeretnénk bátorságra ösztönözni az embereket, hiszen az individualizmus korában egy testreszabott környezet mind színek, formák vagy felületek tekintetében nagy hatással lehet az életminőségünkre. Egy elsőre bizarrnak tűnő bútor vagy tárgy például nagy örömet hozhat az életünkbe, ha tudunk vele azonosulni és bízunk benne, hogy fel tudjuk kelteni az igényt egy merészebb, körültekintőbb szelekcióra a design kultúra átfogóbb megismertetésével, ami a S/ALON BUDAPEST egyik fontos küldetése –foglalja össze a S/ALON BUDAPEST művészeti vezetője, Szendrey Zselyke, majd hozzáteszi: a designrajongók személyesen is találkozhatnak a művésszel az eseményen.”
Szokatlan ízkombinációk és újszerű termékötletek a SPAR-Hungaricool termékinnovációs verseny legjobbjai között
A magyarországi kiskereskedelemben egyedülálló, új kezdeményezés során az áruházlánc az Agrármarketing Centrum szakmai támogatásával a legkiválóbb hazai élelmiszeripari innovációkat kereste az egész országból. A szeptember 28-i budapesti döntőn a szakmai zsűri által legjobbnak ítélt termékekkel a vásárlók már jövőre találkozhatnak a hazai INTERSPAR áruházakban. A nagy sikerre való tekintettel és a sok kitűnő pályamunka miatt a szervezők a verseny folytatását tervezik.
Egyedülálló a hazai kereskedelemben a SPAR és az Agrármarketing Centrum (AMC) szakmai együttműködésével zajló, a hazai termékinnovációkat segítő kezdeményezés. A verseny két hónapja során a szervezők kreatív, a fenntarthatóságot is szem előtt tartó, a magyarországi piacon már fellelhető, de széles körben nem elérhető élelmiszereket kerestek. A pályázat útján kiválasztott nyertes termékek 2020-ban a 34 magyarországi INTERSPAR áruház polcaira kerülnek.
A verseny döntőjére a 2019. szeptember 26-29-i Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár (OMÉK) szombati napján kerül sor a HUNGEXPO területén. A szeptember 28-án zajló izgalmas véghajrá során a versengő csapatok nyilvános termékbemutatókat és prezentációkat tartanak, - a döntőnek az „A” pavilon pódium színpada biztosít helyet. A szintén az „A” pavilonban megtalálható SPAR standon az érdeklődők betekintést nyerhetnek a vállalat SPAR enjoy márkájának késztermék-kínálatába, megismerhetik a SPAR Életmód program legjobb termékeit és az idén 15 éves Regnum Húsüzem és Oktatóközpont néhány finomságát is.
Az áruházlánc az alapítása óta aktívan segíti a hazai termékek piacra jutását. A vállalat mindig is fontosnak tartotta, hogy a termékkínálata kialakításában kiemelt szerephez jussanak a magyar termelők, gyártók és feldolgozók: a SPAR hazai beszállítóinak aránya 95%-os, egyes termékcsoportok esetében pedig kizárólag Magyarországon előállított árukat forgalmaznak.
A megmérettetést óriási érdeklődés kísérte, a versenyre ugyanis 269 terméket neveztek be. Az előzetes várakozásokat felülmúló nagyszámú munkát tapasztalt szakemberekből álló zsűri értékelte, akik többek között az élelmiszer- és ital-előállítás területén éppúgy járatosak, mint a környezetbarát technológiák alkalmazása vagy a szállítás terén. A zsűri munkájában az AMC részéről Giczi Gergely ügyvezető-helyettes és Szakter Réka kiállítás- és rendezvényszervezési irodavezető vett részt, a SPAR képviseletében pedig Heiszler Gabriella ügyvezető igazgató, Várkonyi Krisztina beszerzési cégvezető és Bene Nikoletta marketingvezető működött közre.
A versenybíróság a versenyző csapatok projektjeit elsősorban az innovatív jelleg, a csomagolás milyensége és a piacképesség alapján rangsorolta 1-től 5-ig. A döntési szempontrendszerben nagy jelentőséggel bírt, hogy az adott termék mennyire érdekes, különleges és egészséges, előállítása során új technológiai eljárásokat alkalmaznak, vagy összetevőiben egyedi megoldásokat tartalmaz. Sokat számított a csomagolás környezettudatossága, divatossága és felhasználóbarát jellege is. A termék piacképességének vizsgálatakor pedig figyelembe vették – a kóstolói és kipróbálói vélemények alapján – a várható vásárlói élményt is.
A kezdeményezést szervező SPAR és AMC elégedett a verseny színvonalával. A fokozott érdeklődés és a változatos termékfejlesztések biztató képet mutatnak a magyarországi élelmiszer-kereskedelem és termékfejlesztés jövőjét illetően. A magyar termelők és gyártók kellően ötletgazdagok, és jó ütemben mozdulnak együtt a változó fogyasztói igényekkel. A vállalat és a szervezet ezért folytatni kívánja a termékinnovációs versenyt, hogy a gyümölcsöző együttműködéssel is hatékonyan segítse a hazai élelmiszeripar fejlődését.
„A minőségi magyar élelmiszerek egyre nagyobb teret nyernek az áruházainkban, ezáltal járulunk hozzá a hazai agrárium és feldolgozóipar fejlődéséhez. Az idei Hungaricool by SPAR innovációs verseny az Agrármarketing Centrum szakmai támogatásával is ezt a célt szolgálja, amelynek köszönhetően jövőre több új és eredeti magyar élelmiszertermékkel találkozhatnak hipermarketeink vásárlói. Nagyszerű eredményként értékelhetjük a közel 300 versenyrésztvevőt, amely arra is garancia, hogy hosszabb távú potenciállal rendelkezik a magyarországi élelmiszer-kereskedelmi ágazat” – mondta Heiszler Gabriella, a SPAR Magyarország ügyvezető igazgatója.
„Az Agrármarketing Centrum a kezdeményezéssel a hazai élelmiszeripari kis- és középvállalkozói szektor innovációs tevékenységét szeretné ösztönözni, az exportképes élelmiszeráruk körét igyekszik bővíteni, illetve mindezek által a teljes magyar élelmiszeripari kivitelt kívánja támogatni. Sikerként könyvelhetjük el, hogy a termékinnovációs versenyre nagy számban jelentkeztek, és számos egyedi és kiváló terméket láthattunk” – tette hozzá Giczi Gergely, az AMC ügyvezető-helyettese.
A verseny hivatalos weboldala: http://www.hungaricool.hu/
A Magyar Lovasterápia Szövetség Nemzetközi és Nemzeti Díjlovas Versenye CDI-W/ CDI3*/ CDIJ/CDIY/CDIP és
Lovasterápiás Versenye Fóton.
A Magyar Lovasterápia Szövetség a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat védnökségével és támogatásával 2019. szeptember 27-29. között, immáron tizenötödik alkalommal rendezi meg nemzetközi és hazai Díjlovas Versenyét és Lovasterápiás Versenyét. Idén a Díjlovas Verseny két versenyszáma egyben Világkupa-forduló is lesz. A rendezvény főtámogatója az OTP Bank Nyrt., kiemelt támogatók az ELMŰ-ÉMÁSZ, az Emberi Erőforrások Minisztériuma, a Mercedes-Benz Hungária Kft. és a Hewlett Packard Enterprise.
Helyszín: NGYSZ Lovasterápiás és Oktató Központja
2151 Fót, Vörösmarty tér 2.
A verseny időpontja: 2019. szeptember 27-29. (péntek-szombat-vasárnap)
Az előző évekhez hasonlóan idén is nemzeti és nemzetközi keretek között zajlik a Díjlovas Verseny. Az idei nemzetközi díjlovas versenyre – melynek két versenyszáma most Világkupa-forduló is lesz – 80 lóval neveztek hazai és külföldi sportolók.
A három nap alatt a programban 26 versenyszám szerepel, 19 nemzet 73 lovasa méri össze a tudását. Ebből a világkupa fordulóra, mely a nagydíjból és a nagydíj kűrből áll, 25 induló jelentkezett, ami új rekordnak tekinthető.
A versenyen olyan neves lovasok is indulnak, mint Jessica von Bredow-Werndl, aki az idei Európa Bajnokságon csapatban aranyérmet, egyéniben bronzérmet nyert. Jelenleg a világranglista 5. helyén áll.
A svéd színekben versenyző, félig magyar származású Patrik Kittel eddig három olimpián vett részt, melyeken csapatban 4-5. helyezéseket szerzett, és jelenleg a világranglista 13. helyén áll. A német Alexander Matthias Rath a 2010-es világbajnokságon csapatban bronzérmet nyert, egyéniben 13. helyezett volt.
A hazai versenyzők között nagykörben Nébel Viktória, Schmidt Anita és Losonczy Anikó indulnak.
A korábbi évekhez hasonlóan a nemzetközi versenyen többek között Szent György-díj, Intermediate I., Intermediate I. Kűr, Intermediate II., Nagydíj, Nagydíj Special, valamint Nagydíj Kűr versenyszámokat rendeznek. A Nemzeti Díjlovas Verseny résztvevői nehéz, közép és könnyű osztályú díjlovas kategóriában indulnak.
A Nemzetközi Díjlovas Verseny összdíjazása 9.600 euró, a Nemzeti Díjlovas Versenyé 800.000 Ft.
A Lovasterápiás Versenyre idén 171 induló jelentkezett – látás- és mozgássérültek, hiperaktív, tanulásban és értelmileg akadályozott gyerekek.
A terápiás versenyek összdíjazása 5.000.000 millió Ft.
Idén is sor kerül a Díjlovagló Parasport versenyszámra, mely egyben a mozgásukban akadályozott felnőtt lovasok számára Országos Bajnokság is lesz.
Minden versenyzőt és érdeklődőt szeretettel várunk ingyenes rendezvényünkön!
A díjlovas és lovasterápiás versenyről bővebb információ: http://cdi-fot.lovasterapia.hu/
Az MLTSZ munkájáról bővebb információ a www.lovasterapia.hu oldalon található.
Egy egészen elképesztő rekord, félmilliárd futólépés is „összegyűlhet“ szeptember utolsó hétvégéjén, Magyarország legnagyobb létszámú szabadidősport eseményén, a SPAR Budapest Maraton® Fesztiválon. Szerdán délelőtt Budapesten, a Fortuna rendezvényhajón tartották meg a 34. SPAR Budapest Maraton® sajtótájékoztatóját, amelyen jelen volt többek között Novák Katalin család- és ifjúságügyért felelős államtitkár, Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője és Kocsis Árpád, a rendező Budapest Sportiroda ügyvezető-versenyigazgatója. …a legidősebb egyéni maratoni induló, a budapesti Richter Ferenc és a német Jürgen Kuhlmey 81 évesen vág neki a távnak? A nőknél a 70 éves Dobó Katalin és a svájci Danielle Heiz lesz a legidősebb maratonista. Az 5 kilométeres Risaka Minimaratonon a 86 esztendős Kenyér Imre is indul, ő lehet a fesztivál legidősebb futója. |
A Magyar Marketing Szövetség Sportmarketing Tagozata idén egy hiánypótló kezdeményezést indít útjára hazánkban, megszervezi az első, magyar Sportmarketing Díjat.
Ha volt együttműködése, aktivitása sportolóval, sportszervezettel vagy sporteseménnyel, most mutassa meg a kampányát!
Az idén első ízben kihirdetésre kerülő Sportmarketing Díj kiváló felületet és alkalmat ad arra, hogy a legjobb hazai sportmarketing együttműködések megmérettessék magukat. Emellett a már megvalósult, sikeres hazai példákon keresztül a kommunikációs szakemberek megismerhetik a sportmarketing és sportszponzoráció legkiválóbb kampányait, és ezek üzleti jelentőségét.
A Sportmarketing Díjjal hagyományt szeretne teremteni a Tagozat, emellett az ESA (Európai Szponzorációs Szövetség) nemzetközi kategóriáinak és sztenderdjeinek alkalmazása révén egy olyan visszajelzést, és egyben felületet biztosítani a magyar sportmarketing piacnak, amely a nemzetközi színtéren is megállja a helyét. A Sportmarketing díjra négy fő kategóriában lehet pályázni. A négy kategória közül pedig a három ESA kvalifikációs kategóriák győztesei közül kerül ki azaz egy legjobb pályázat, aminek lehetősége lesz a “Best of Europe Díjon”, nemzetközi színterén is megmérettetni magát.
A Sportmarketing díjra 2019. november 15-ig lehet beadni a pályázatokat, a 2018. január 1. és 2019. október 31. között megvalósult sportmarketing kampányokkal és együttműködésekkel.
Nemzetközi kitekintés és lehetőségek.
Legyen az ön sportmarketing kampánya, aki képviselheti hazánkat a rangos Best of Europe Díjon!
A MMSZ Sportmarketing Tagozata edukációs törekvése okán és azon okból kifolyólag, hogy felületet biztosítson a hazai sportmarketing szakma legjobbjainak, az év elején megállapodást kötött az Európai Szponzorációs Szövetséggel (ESA). „Az ESA-val való együttműködés kulcsfontosságú lehetőség számunkra abból a szempontból, hogy nemzetközi kitekintéshez és know-how-hoz juttassuk a magyar marketing szakembereket.” – mondta Nagy László, az MMSZ Sportmarketing Tagozatának elnöke. Ez nem képzelhető el egy olyan esemény nélkül, mint a most megrendezésre kerülő Sportmarketing Díj, ahol a legjobb sportszponzorációk, a legértékesebb sportolók és sportszervezetek, valamint események mérhetik össze tudásukat. “Tavaly többek között Jéghoki VB-t rendezett Magyarország és az EHF Final Four-nak is az otthont adtunk. Idén hazánkban került megrendezésre a Vívó VB, az Öttusa VB, és a Kajak-Kenu VB is, de több világkupa eseményt is szerveztünk. Ezek az említett események - a teljesség igénye nélkül - mind-mind olyan potenciális lehetőségek, amelyek révén a márkák jelentőségteljes tartalmat és felületet tudnak adni a piaci törekvéseiknek. Így a Tagozatunk bízik abban, hogy az egyéni sportszponzorációs együttműködések mellett, sportesemények és sportprojektek kampányai is szép számmal indulnak majd a megmérettetésen.” – zárta gondolatmentét Nagy László.
Németh Ottó, az MMSZ Sportmarketing Tagozatának alelnöke és a Sportmarketig Díj zsűri elnöke véleménye szerint, “Ez a díj kétségkívül egy hiánypótló kezdeményezés hazánkban. Hagyományt szeretnénk teremteni a díjjal. Bízunk benne, hogy a jó példák kiemelésével, szakmailag egy elengedhetetlen igazodási ponttá válik a díj a sportmarketingben, ezzel is segítve a további fejlődést. Egyben lehetőséget teremtünk a magyar projekteknek a nemzetközi piacokon való megmutatkozásra, és ezzel kaput is nyitunk a “Best of Europe”, vagyis egyik legnagyobb európai szponzorációs díj felé.”
A magyar Sportmarketing Díj keretén belül minden kategóriában kihirdetésre kerül shortlist a legjobb pályamunkákból. A zsűri, 10 fős nemzetközi és hazai marketing szakemberekből álló grémium, akik értékelik majd a pályaműveket, pontozásuknak megfelelően lesz bronz, ezüst és arany díjas.
További információk a Sportmarketing Díjról és a pályázati feltételekről a
http://sportmarketingsummit.hu oldalon található.