Budapest, te drága!

Kőbánya is színes városrész lesz

Lejárt
Részletek
Írta: index.hu
Szülőkategória: Budapest, te drága!
Kategória: Hírek
Megjelent: 2025. február 02
Kőbánya is színes városrész lesz A Színes Város Projekt legújabb munkája is elkészült. Még Cseh László is teddy hengert fogott.

122 éve született a világhírű, mégis titokzatos magyar szépségguru

Lejárt
Részletek
Írta: er
Szülőkategória: Budapest, te drága!
Kategória: Hírek
Megjelent: 2025. február 02
  • sajtótájékoztató

erno_laszlo.jpg    IMG_4058.jpg

Elképesztő sikereket ért el Hollywoodban, hazánkban mégis kevesen ismerik a szépségipar magyar csillagát, László Ernőt. A zseniális sztárbőrgyógyász-kozmetológus, akinél olyan hírességek ápoltatták legendás bőrüket, mint Audrey Hepburn, Greta Garbo vagy Marilyn Monroe, napra pontosan 122 éve született Erdélyben, azonban luxuskategóriás kozmetikumai mind a mai napig világszerte népszerűek a nők és férfiak körében egyaránt.

Hazánkban szinte ismeretlen, holott dr. László Ernőt már itthoni sikereinek köszönhetően is a szépség angyalának nevezték Budapesten a ’20-as, ’30-as években, a világháború után pedig Amerikában vált ünnepelt sztárrá egyedülálló bőrgyógyászati és kozmetikai eljárásainak, valamint csodaszernek tartott krémeinek köszönhetően. Dr. László Ernő nem egyszerű kozmetológus volt, sikerét annak köszönhette, hogy hamar felismerte, a tökéletlen bőr mögött a női lelket is kezelni kell.


László Ernő 1897-ben született Erdélyben, magyar és német egyetemeken tanult, 1921-ben szerzett doktori címet. Karrierje korán felívelt, ugyanis a pattanásos arcbőre miatt mély depresszióba esett Habsburg Stefánia hercegnő számára készített hatékony gyógyírt, amely nemcsak gyógyította, de el is fedte a beteg bőrt. Hasonló csodaszerrel kezelte sérülése után a népszerű fiatal színésznő, Gombaszögi Frida arcát is. Már 1927-ben megnyitotta első intézetét a budapesti Szervita téren, ahol belgyógyász testvérével, Vilmossal együtt hazai és külföldi előkelőségeket, arisztokratákat és hírességeket kezeltek, miközben újszerű szépségápolási tanácsokkal látták el azokat is, akik levélben fordultak hozzájuk, hogy gyógyírt találjanak a legkülönfélébb bőrproblémáikra. Első kozmetikai termékeiket már itt Budapesten kifejlesztették, és Dr. med. Laszló-féle különleges kozmetikai készítmények néven kezdték forgalmazni. Ő volt az első orvos, aki először párosította a kozmetikát a gyógyítással, valamint ugyancsak az első, aki gyümölcssavakat használt a szépségápolásban.


A világháború kitörése előtt, 1939-ben feleségével Amerikába emigrált, ahol azonnal felfedezte László Ernőt az akkor már virágkorát élő hollywoodi filmipar sztárvilága. A New York-i Ötödik sugárúton megnyitott Erno Laszlo Szépség Intézetben csak a legkiváltságosabbak részesülhettek az egyedülálló, hosszantartó fiatalságot ígérő kezelésekben. Greta Garbo, Audrey Hepnurn, Hubert de Givenchy vagy Marilyn Monroe is rajongtak a magyar származású bőrgyógyász újszerű eljárásaiért és készítményeiért, ahogy a first lady Jackie Kennedy vagy a windsori hercegnő is csak Ernő Lászlóban bíztak. Monroe kifejezetten nagyra tartotta a csodadoktort: „Erno Laszlo nemcsak a testemet, hanem a lelkemet is meggyógyította.” – fogalmazott az ’50-es évek szexszimbóluma. A kozmetológus nemcsak a világsztárok szépítője volt, hanem maga is valódi világsztárnak számított. Bár 1973-ban, 75 éves korában szívrohamban elhunyt, öröksége ma is él: az Erno Laszlo márkanév alatt futó, általa fejlesztett fiatalító és ápoló csodaszerek továbbra is a legkeresettebb kozmetikai termékek közé tartoznak a tehetősek körében. Olyan sztárok használják cég készítményeit, mint Barbara Straisand, Diane Keaton, Yoko Ono, Madonna, Woody Allen vagy a nemrég hazánkban koncertező Sting. Hollywood is meghálálta kozmetikusának, hogy oly sokat tett a sztárok, hírességek szépségéért: a jellegzetes fekete-márvány tégelyek többek között olyan filmekben is feltűntek, mint A hiúságok máglyája, az Annie Hall vagy a Dermesztő Szenvedélyek. Azáltal, hogy a nézők egy-egy hollywoodi sztár kezében vagy asztalán is láthatták a termékeket, az Erno Laszlo kozmetikumok valódi státusszimbólummá váltak.


– Dr. László Ernő is azon tehetséges honfitársaink egyike, akik tudásuk, kreativitásuk és szorgalmuk révén világhírre tettek szert, és akire Magyarországon is mindannyian büszkék lehetünk – mondta a kozmetikus hazánkban élő rokona. Siska Lajos bízik benne, hogy idővel hazánkban minél többen megismerhetik a zseniális bőrgyógyász-kozmetikus munkásságát és az általa kifejlesztett kiváló termékeket. – Magyarországon keveset hallunk dr. László Ernőről, aminek egyik fő oka minden bizonnyal az, hogy itthon nem forgalmazzák a termékeit. Ezért keressük a lehetőséget, hogy a legmagasabb színvonalat képező, luxuskategóriás termékek hazánkban is elérhetőek legyenek, illetve azért is dolgozunk, hogy kiváló teljesítményéhez és világraszóló hírnevéhez méltó emléket állítsunk itthon is dr. László Ernőnek – folytatta Siska. Hozzátette: bár el kellett hagynia Magyarországot, és a háború után amerikai állampolgárságot szerzett, dr. László Ernő továbbra is azt vallotta, „a bőr magyarul beszél”.


Powered by
Interspire

Gipszkarton mennyország, lógó csirkebelekkel

Lejárt
Részletek
Írta: index.hu
Szülőkategória: Budapest, te drága!
Kategória: Hírek
Megjelent: 2025. február 02
07 A Kőbánya-Kispesti metróállomást három hete át kellett volna adni, megnéztük, hogy áll. Sehogy.

KIRÁLY TAMÁS. OUT OF THE BOX

Lejárt
Részletek
Írta: er
Szülőkategória: Budapest, te drága!
Kategória: Hírek
Megjelent: 2025. február 02
  • sajtótájékoztató

Király Tamás (1952–2013) kiállítása egy olyan művész első nagyszabású retrospektív bemutatója Magyarországon, akinek tevékenysége ellenáll a hagyományos műfaji, illetve irányzatok szerinti besorolásnak. Mindenekelőtt persze az öltözködéshez, a divathoz kapcsolódnak a munkái, de Király felfogásában az öltözködés határterület: a divat, a film, a színház, a performansz és a képzőművészet találkozási pontja. Ruhái egyszerre jelmezek, mobil szobrok, futurisztikus transzformációk, a saját korát megelőző művész jövőbe látó kreációi.

 

A kiállítás átfogó képet kíván adni Király Tamás több mint három évtizedes pályafutásáról, mely az 1980-as évek elején indult Budapesten, ahol a művész rövid idő alatt az underground színtér emblematikus alakjává vált. Nemcsak utcai „divatbemutatóival”, performatív sétáival, hanem New Art Stúdió nevű butikjával is, ahol ruhákat árult az érdeklődők számára. A 80-as években bemutatóinak elsősorban a Petőfi Csarnok szolgált helyszínéül. Itt rendezhette meg az emblematikussá vált Baby’s Dream, Boy’s Dream, Animal’s Dream, illetve Király címet viselő show-kat.

Ennek a korszaknak a csúcspontját az 1988-as Dressater elnevezésű berlini divatbemutató jelentette, ahol egyetlen kelet-európaiként olyan tervezők társaságában állított ki, mint Claudia Skoda vagy Vivienne Westwood. Király még ebben az avantgárd közegben is egyedit alkotott. Olyan ruhákat vonultatott fel, amelyek koncepcionális és vizuális radikalizmusa még ebből a formabontó közegből is kiemelte. 1989 után is folytatta az „összművészeti” divatbemutatókat, melyeknek a 2000-es években többször a Sziget Fesztivál adta a helyszínt, ahol a korábbiakhoz képest sokkal szélesebb közönség ismerhette meg az alkotásait, illetve az öltözködéssel kapcsolatos gondolatait.

Királyt mindig is az átalakulás és a folyamatok érdekelték. Alkotásaihoz a legolcsóbb anyagokat használta fel; a ruhákat, illetve ezek elemeit is gyakran újrahasznosította. Nem az örökkévalóság izgatta, hanem az adott pillanatra és helyzetre kereste a legmegfelelőbb, a ruhák segítségével megfogalmazható választ.

A legfontosabb szempont a bemutatókon keltett hatás volt számára, nem az, hogy az utókornak megőrizze munkáit. Kreációit többnyire efemer módon állította össze, és a munkái dokumentálását sem tekintette elsődlegesnek. A kiállításnak ezért ennek az izgalmas életműnek a bemutatásánál arra az anyagra kell támaszkodnia, ami fennmaradt, hogy felidézze azt a vizuális atmoszférát, amely Király divatbemutatóira oly jellemző volt. Azt a sokszínű és határterületeken mozgó tevékenységet, amely a magyar – és bátran mondhatjuk, a nemzetközi – képzőművészetben egyedivé és mind máig aktuálissá teszi munkásságát.

 

Kurátor: Tímár Katalin

A kiállítás 2019. szeptember 15-ig tekinthető meg. 

Kiderült, kik száguldhatnak luxusautóval Budapesten

Lejárt
Részletek
Írta: er
Szülőkategória: Budapest, te drága!
Kategória: Hírek
Megjelent: 2025. február 02
  • sajtótájékoztató

Dübörög a magyar autópiac: három év alatt másfélszeresére duzzadt a kereslet az új autók iránt, amelyekből idén 160 ezer is forgalomba állhat. Többé nálunk sem mennek ritkaságszámba az extravagáns autócsodák – naponta húz el mellettünk egy a fővárosi utakon. De mégis minek köszönhetően növekednek a drága (és a kevésbé drága) gépjárművek eladásai?

Július elsejétől életbe lépett nagycsaládos kedvezmény sokak kedvét hozta meg a vásárláshoz: az erre jogosult 3 vagy több gyermekesek akár 2,5 millió forint támogatásban is részesülhetnek hétüléses autó vásárlásakor. Volt kereskedő partnerünk, akitől napok alatt kapkodtak el 30 Opel Zafirát – mondja Kollár Steve, a WOOWW cars tulajdonosa. A siker láttán a Magyar Lízingszövetség úgy számol, a nagycsaládosok akár tizede is ilyen módon juthat új járműhöz.

Óriásit mennek ugyanakkor a sportautók is: a Ford Mustang egy év alatt megduplázta az eladásait, Mercedes AMG GT-ből pedig 51 milliós (!) ára ellenére ötször annyi fogyott, mint tavaly. Steve-ék weboldalán átlagosan 15 millió körüli prémiumautókat keresnek, de nem ritkák a 30 milliós eladások sem.

Kik engedhetik ezt meg maguknak?

"Egyre több az informatikus vevő, aki érthető mód a Teslákért rajong" - meséli Steve. Ezzel együtt elsősorban cégvezetők, főleg építőipari vállalkozók veszik a luxusautókat – jelenleg az utóbbiak teszik ki az ügyfélkör körülbelül 60 százalékát. Nem csoda, hiszen magánszemélyként a hiteligénylés is rázós lehet, cégként viszont teljesíthetőbbek a feltételek.

A finanszírozásnak két fő módja van:

  • Köthető egyrészt nyílt végű lízingszerződés 1-7 év közti futamidővel, amibe már 20 százalék önerővel belevághatunk. A havidíj kamat nélküli része áfatartalommal együtt leírható az adóalapból, ahogy a kötelező pluszok (pl. cégautóadó) fele is. A szerződés a teljes összeg kifizetésével zárható le, ha új vevőnek adnánk át az autót, neki új lízinget kell indítania.
  • A tartós bérlet ezzel szemben az adóalapból minden plusz költséggel együtt leírható. Igaz, a havidíj húzósabb, ezért cserébe azonban a bérbeadó flottakezelő cég egyben kezel minden költséget. Ráadásul ha az autót 1-2 éven belül lecserélnénk, egy új ügyfél beszervezésével az önerőnket akár teljes egészében visszakaphatjuk.

De hogy találjunk ügyfelet, aki átveszi a bérletet tőlünk? Itt jön képbe a WOOWW cars, ami ebben is segít. A startup weboldalán vállalja, hogy a vevőt, finanszírozót és eladót összekötve intézi a vásárlás minden mozzanatát.

Vevőként először feltöltjük a papírjainkat, ami alapján a rendszer 4-5 finanszírozót is ajánl nekünk. Ha döntöttünk, már nem kell matekozni: az oldal tartja a kapcsolatot a hitelezővel, és mindenre kiterjedő árkalkulációt ad a regisztrációs adótól az importdíjig. Nyereséges céggel általában sima ügy a bérleti szerződés, sokszor azonban van megoldás azoknak is, akiknek nincs lezárt üzleti évük, vagy a bankoknál még nem hitelképesek.

A folyamat olyannyira automatizált, hogy a vevők általában akkor látják először az autót, amikor az megérkezik az országba. "Ha valaki 15 éve azt mondja nekem az autókereskedésemben, hogy egy nap majd 30 milliós autókat vásárolnak így, azt mondtam volna, te napszúrást kaptál!" - mondja Steve, pedig ma már sokan örömmel bízzák az ügyintézést egy olyan online felületre, mint a WOOWW cars, mely pár hónap alatt 500 millió forint értékű autóbeszerzést és finanszírozást bonyolított le.

Oszd meg és kereskedj

Ami azonban példátlan újítás, hogy az oldal közösségi autókereskedő platformként is működik. Ez azt jelenti, hogy a felhasználók saját kereskedést "nyithatnak", webirodájukból menedzselve a forgalmat. Ha pedig megosztják az oldal linkjeit (blogot, hirdetést, videót), az így bevonzott vevők után százezres nagyságrendű jutalékot kapnak – a rendszer nyomon követi, melyik érdeklődőt ki hozta, még akkor is, ha üzlet csak évek múltán lesz belőle.

De mi van, ha gondolunk egy nagyot, és egy autókereskedést keresünk fel azzal, hogy webshopot csinálnánk nekik? A felület erre ingyenes, a közvetítőnek pedig ekkor is minden eladott autó után tízezres jutalék jár. "Célunk mindenkit érdekeltté tenni" – zárja Steve, aki napi 30-40 új ajánlóval és napi több ezres weboldal látogatóval büszkélkedhet.

És hogy milyen pozitív hatása lehet az új autódömpingnek? Fiatalodik például a magyarországi autópark 14 éves átlagéletkora, így az összesített károsanyag-kibocsájtás is csökken. Jól jár a vevő is, hiszen az újabb modellek biztonsági rendszere fejlettebb, mint tizenéves társaiké - akár az életünk is múlhat rajta, melyik óv meg egy karambol során.

És míg a régi autók gyakran váratlanul lerobbannak, egy lízingkonstrukcióban vett fiatalabbnál bátran számolhatunk fix költséggel, amiért cserébe sokáig üzembiztos marad. Hihetünk tehát Henry Fordnak, akinek elhíresült mondása szerint "a legjobb autó az új autó".



Powered by
Interspire

Segítség az ép fogakért

Lejárt
Részletek
Írta: er
Szülőkategória: Budapest, te drága!
Kategória: Hírek
Megjelent: 2025. február 02
  • sajtótájékoztató

Az idei OTP Bank Fogászati Roadshow keretében 18 helyszínre látogat el a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat ingyenes fogorvosi szűrést végző mozgó fogászati rendelője.

 

Az esemény 12. helyszíne:

Veszprém, Veszprémi Utca Fesztivál, Sarolta Udvar,

Július 19-20., péntek-szombat 16-20 óra

A Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat fogászati szűrőbusza az OTP Bank Fogászati Roadshow keretében évek óta járja az országot. A Szolgálat önkéntes fogorvosai a korábbi évekhez hasonlóan idén is több vidéki városban, a fővárosban és Erdélyben biztosítanak ingyenes fogászati szűrést, kezelést és szaktanácsadást gyermekek részére. A programot az OTP Bank mellett idén is támogatja a Colgate-Palmolive Magyarország. A cég a gyerekeknek fogkefét és fogkrémeket ajándékoz, segítve ezzel a helyes fogápolási szokások kialakítását.   

Az autóbuszból kialakított mozgó fogászati rendelőt az OTP Bank adományozta a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálatnak 1995-ben. A rendelőben a szervezet önkéntes fogorvosai ingyenes fogászati szűrést, kezelést, szaktanácsadást és szájhigiéniai felvilágosító munkát végeznek, megmutatják a gyerekeknek a helyes fogápolás módszereit, technikáit, mindezt játékos formában, hogy a gyerekek megtapasztalhassák nem kell félniük a fogorvostól, fogászati vizsgálattól. A roadshow helyszínein arcfestők szórakoztatják a vizsgálatra várakozókat.

2018-ban az OTP Bank Fogászati Roadshow keretében 5103 magyarországi és határon túli iskolás és óvodás gyermek fogait vizsgálták az NGYSZ önkéntes fogorvosai. Magyarországon a fogorvosoknak sajnos 2018-ban is rosszak voltak a tapasztalataik. A szűrésen megjelent gyerekek több mint 50 százalékának volt szuvas foga, tehát ellátásra szorult.  Általánosságban elmondható, hogy a kisebb, szegényebb településeken élő gyermekek fogainak állapota jóval elhanyagoltabb, mint a nagyobb városokban lakóké. Az értelmi és mozgássérült gyermekek fogazata rosszabb állapotban van, mint egészséges kortársaiké, ugyanakkor ezek a gyerekek is nagyon motiválhatók.

Az OTP Bank társadalmi felelősségvállalási programjában immár 1994 óta kiemelkedően nagy hangsúlyt kap a Gyermekmentő Szolgálat egészségügyi tevékenységének támogatása, melynek egyik része a két szervezet közös projektje, a minden évben megszervezett OTP Bank Fogászati Roadshow szájhigiénés, szűrő- és oktatóprogram. A mozgó fogászati rendelő támogatása mellett a bank műtétek, gyógykezelések és fejlesztések finanszírozásával is segíti a Szolgálat munkáját.

Idén is csatlakozott a programhoz a Colgate-Palmolive Magyarország. A cég a vizsgált gyerekeknek fogkefét és fogkrémet ajándékoz. Sok településen nagyon fontos az ilyen jellegű ajándék, a fogorvosok azt tapasztalták az előző években, hogy előfordul, hogy a gyermekeknek nincs saját fogkeféjük, illetve, még ha van is, akkor sem tudnak gondoskodni a rendszeres, három havonkénti cseréről.     

 

Közösségi tervezéssel jött létre a kísérleti Budai sétaösvény-

Lejárt
Részletek
Írta: Budapest.hu
Szülőkategória: Budapest, te drága!
Kategória: Hírek
Megjelent: 2025. február 02
Követés

A Fővárosi Önkormányzat, a BKK Zrt. és a KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. partnerként részt vesznek a 2017. június 1-jén indult, 3 éves, az Európai Unió Horizont 2020 programjának keretében 100%-os támogatású Cities-4-People K+F projektben. A ...

Szenzáció: Magyar bonbont választottak világelsőnek Londonban

Lejárt
Részletek
Írta: er
Szülőkategória: Budapest, te drága!
Kategória: Hírek
Megjelent: 2025. február 02
  • sajtótájékoztató

54512474_2382509341979115_4639290872142081865_n - Copy.jpg 65311413_183328332660042_9057598317835047557_n.jpg 57899691_115410722989777_2471067334064106246_n.jpg

A világ elsőrangú, legnagyobb elismeréssel járó londoni székhelyű gasztronómiai világversenyén, a GREAT TASTE AWARDS 2019-en egy magyar kézműves csokoládé manufaktúrában készült praliné nyerte el a Great taste három aranycsillagát. A díjazott bonbont előállító Sweetic Csokoládé Manufaktúra ezzel az elismeréssel a világ élvonalbeli csokoládékészítői közé került be.

Különleges elismerésben részesült nemrég a szigetszentmiklósi Sweetic csokoládé manufaktúra pralinéja. A pirosgyümölcs-ibolya-pisztácia kombinációt Zala Judit csokoládémester egy gyümölcsös ízvilágú, venezuelai étcsokoládéburokba álmodta meg. A gasztronómiai Oscar-díjaként számon tartott GREAT TASTE AWARDS 2019-en három aranycsillagot nyert bonbon világelső lett Londonban. Magyar praliné ilyen elismerésben korábban még soha nem részesült.

“Egy álmunk vált valóra ezzel a díjjal. Az elmúlt 5 évben, 3 különféle világversenyről összesen 23 díjjal tértünk haza, de soha nem sikerült még a dobogó felső fokára állni ez idáig. Nagyon büszkék vagyunk és boldogok, különösképpen azért, mert egy olyan ízkombinációval sikerült a világelsőséget elérni, ami nem csak személyes kedvencem, de vásárlóinknak is a legnagyobb favoritja” – mondta Zala Judit, chocolatier, aki hozzátette: a bírák nagyra értékelték a komplex praliné minden elemét, és külön elbűvölték őket a kiegyensúlyozott ízrétegek.

Az ítészek így jellemezték a bonbont: “Csodaszépen díszített, fénylő üveggolyó… leheletvékony étcsokoládé burokban a piros gyümölcsök harmóniáját egy igazán tökéletes fényűző színű és állagú zselébe rejtették, melynek egy bársonyos, ibolyás lecsengése után máris ott a tökéletes minőségű, krémes, meleg, diós, fás pisztácia töltelék. Mindezt nagyon szépen kiegyensúlyozza a kiváló minőségű, tökéletesen vékony étcsokoládé burok, mely egyáltalán nem kesernyés.”

A világ legnagyobbnak és legszigorúbbnak tartott ételkóstoló megmérettetésének szakmai zsűrije a gasztronómia területén jeleskedő 400 független szakértőből: neves gasztrokritikusokból, Michelin csillaggal kitüntetett szakácsokból, patinás áruházak (Harrods, Selfridges, Harvey Nicols, Fortnum&Mason, Whole Food Market) beszerzési igazgatóiból áll össze, akik mintegy 12 772 termékmintát kóstoltak meg február-július között. A kóstolás folyamata több mint ezer órát vett igénybe. A tárgyilagosság érdekében az értékelés „vakkóstolással" történt, s ennek során csak a csomagolás nélküli termékek ízösszetételét, a termékben fellelhető ízjegyek harmóniáját, az élelmiszer küllemét vizsgálták. Ezt a megmérettetést már 20 éve a gasztronómiai Oscar-díjaként tartják számon, ahol különféle termékkategóriában nevezhetnek a pályázók.

“Világviszonylatban és Magyarországon is nagyon magasra tették a lécet a csokoládékészítők, éppen ezért különösen büszkék vagyunk arra, hogy immáron hivatalosan is a világ csokoládékészítőinek élvonalába tartozunk. Az idei versenyre nevezett bonbonjaink mind vadonatúj kreációk, mind ízvilágukban, mind pedig megjelenésükben követik a nemzetközi trendet. Judit a mai napig is folyamatosan képzi magát és figyeli a gasztrotrendet itthon és külföldön egyaránt, hogy a lehető legjobb produktum jöjjön ki a kezei alól” – mondta Zala Viktor, ügyvezető igazgató.

A 2019-es év igazi sikersztori a SWEETIC számára

Éppen hogy csak átvették az ÉV BOLTJA 2019 díjat szigetszentmiklósi mintaboltjuk kapcsán, már indulhattak is Londonba az Academy of Chocolate Awards 2019 csokoládés világverseny díjátadójára, ahonnan 2 bronz és 1 ezüst díjjal tértek haza.

Ezt szinte azonnal követte a Great Taste Awards 2019 eredményhirdetése, ahol a világelső pirosgyümölcs-ibolya-pisztácia bonbonjuk mellett, a Citrusos-karamell bonbonjukat is díjjal jutalmazták, így 25-re növelve a világversenyeket begyűjtött díjaik számát.

“Az elmúlt 6 év eredményei, a díjaink, nyári termékvonalunk, a kézműves jégkrém rendkívül sikeres bevezetése is mind-mind arra ösztönöznek bennünket, hogy itt az ideje nekilátnunk hosszútávú terveink megvalósításának, és végre elindulnunk a franchise útján. Legelőször Budapesten és megyeszékhelyeken szeretnénk átvevő partnerekkel szerződni” – tette hozzá Zala Viktor ügyvezető igazgató.

A Sweetic Csokoládé Manufaktúráról:

A családi vállalkozás 2013-ban alakult azzal a szándékkal, hogy kiváló minőségű és egyedi kivitelű csokoládékat és bonbonokat készítsenek. Szigetszentmiklósi bemutató üzletünk mellett viszonteladó szaküzletekkel és partnerekkel, így rendezvényszervező és marketing ügynökségekkel is együttműködünk.

A Great Taste-ről:

A Great Taste a minőségi ételek és italok legrangosabb, legnagyobb és legelismertebb megmérettetése, mely 1994-es megalapítása óta évente ítéli oda a díjait az arra érdemeseknek. A vakkóstolásokon a szakértőkből álló zsűritagok a vizsgált termékek megjelenését, állagát, ízharmóniáját külön-külön is szigorúan vizsgálják, de persze az elsődleges követelmény a nagyszerű íz.



Powered by
Interspire

A büfés viszi tovább a Petőfi Csarnokot

Lejárt
Részletek
Írta: index.hu
Szülőkategória: Budapest, te drága!
Kategória: Hírek
Megjelent: 2025. február 02
D MTI20110528024 Bulibarát hellyé alakítaná a Fővárostól bérbevett Pecsát az egykori büfés. Koncert után nem kell hazamenni. Komfortos lesz, mint a nyolcvanas-kilencvenes években.

Toplista a legnépszerűbb budapesti színházakról

Lejárt
Részletek
Írta: er
Szülőkategória: Budapest, te drága!
Kategória: Hírek
Megjelent: 2025. február 02
  • sajtótájékoztató

Meglepő és egyben elgondolkodtató listát tettek közzé színházi szakemberek: „Melyik színházat és játszó-helyet kedvelik a legtöbben a legnagyobb közösségi oldalon?” címmel.

Az első helyet kiugróan magas, majd’ 280 ezer kedvelővel vezeti a Corvin Dumaszínház a Facebookon, melyet a Vígszínház követ 92 ezer lájkkal, s a még szintén dobogós Budapesti Operettszínház 89 ezres számmal.

Az első 15 helyet nagyjából az általában mindig aktív és jelentős médiafigyelmet élvező színházak foglalják el, kivétel ez alól talán a Budapesti Showszínház, amely teljes egészében magánszínházként hasít ki egyre nagyobb szeletet a hazai színházi „tortából”: idén nyáron például átvették a Budai Szabadtéri Színház üzemeltetését is. Olyan nagy színházakat szorítottak maguk mögé, mint a Nemzeti Színház, az Átrium vagy a Karinthy Színház.

Az első húsz helyezett közé sok olyan színház nem jutott be, amelyek jelentős állami vagy egyéb támogatásban részesülnek, sőt, egy-két sokszázmilliós támogatású színház kullog a népszerűségi lista végén.

Természetesen az elkészített lista nem lehet száz százalék pontosságú, hiszen nem minden színházrajongó használja a közösségi oldalakat, de arra mindenképpen elég, hogy megközelítő képet kaphassunk a pesti színházak népszerűségéről.

 

1.,        Corvin Dumaszínház               276953

2.,        Vígszínház                              92450

3.,        Budapesti Operettszínház         89963

4.,        Centrál Színház                       77101

5.,        Madách Színház                      70458

6.,        Operaház                                58957

7.,        Katona József Színház             44650

8.,        Experidance                            37466

9.,        Játékszín                                35342

10.,      Trafó                                       32537

11.,      Pesti Magyar Színház              28465

12.,      Thália Színház                        28205

13.,      Örkény István Színház             27121

14.,      Budapesti Showszínház       26741

15.,      Nemzeti Színház                    25291

16.,      Átrium                                   23780

17.,      Karinthy Színház                    18291

18.,      Radnóti Miklós Színház          16733

19.,      Jurányi Inkubátorház              16434

20.,      Szkéné Színház                    15902

 

További helyezettek:

Új Színház                              15489

József Attila Színház               15054

Nemzeti Lovas Színház            12485

RAM Colosseum                      14211

Nemzeti Táncszínház              12033

Spirit Színház                         11455

Vidám Színpad                       10241

Hatszín Teátrum                     10197

MU Színház                           10070

Ruttkai Éva Színház                 8080

Bárka Színház                         7811

Erzsébetligeti Színház             7526

Turay Ida Színház                    6956

TÁP Színház                           6894

Belvárosi Színház                    6879

Maladype Színház                   6527

Kolibri Színház                        6278

Eötvös10                                5964

Gólem Színház                       5326

Marczibányi Téri MK               5133

Grund Színház                        5115

Körúti Színház                        4958

Fészek                                   4722

Pinceszínház                          4648

RS9 Színház                           4629

Kispesti Kisszínház                 4610

Fórum Színház                        4320

Center Színház                        3834

Alternatív Színház                    3468

Baltazár Színház                     2934

Solstice Színház                      2911

Esztrád Színház                      1241

Újpesti Színház                        885

Szabotázs Színház                   794

Pódium Színház                       671

 

Szabadtéri Színházak Budapesten:

Budai Szabadtéri Színház                  3807

Margitszigeti Szabadtéri Színpad       1519

Városmajori Szabadtéri Színpad          181


Powered by
Interspire

Csúszhat a Margit híd befejezése

Lejárt
Részletek
Írta: index.hu
Szülőkategória: Budapest, te drága!
Kategória: Hírek
Megjelent: 2025. február 02
Egy cég jóval olcsóbban vállalta a szobrok felújítását, a hoppon maradt cégek perelnek.
  1. Diákigazolvány nélkül is lehet BKV -zni
  2. Érték és Minőség Nagydíj
  3. Így hátráltatnak az öröklött családi mintáid
  4. Európa legszebb borfesztiválja
  5. 250 millió dolláros magánsziget nyitott Amerikában
  6. A hely, ahol a pszichológia és az ünnep összeér
  7. Vádat emelnek a Budapest Airport-ügyben
  8. Ténylegesen átadták a budai biciklis alagutat
  9. Szeptember közepéig tart a hazai dinnyeszezon
  10. Az első félmaraton – kézilabda nélkül

Hírek

Pénz

A körúton beszélik

Jó hírek

Egy kicsi mozgás

Közérdekű

Programok, események

Cégajánló

Könyvajánló

Civil szervezetek, egyesületek, alapítványok

Új cikk
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38